Voor een dubbeltje op de eerste rang

Als salarisverwerkers krijgen we heel vaak de vraag: wat kosten een loonstroken bij jullie? Eigenlijk een beetje een vreemde vraag als je er over nadenkt. We vragen toch ook niet aan een garagehouder; wat kost een bougie? Nee, we vragen: wat kosten een complete kleine onderhoudsbeurt bij uw garage?

Als ik de vraag krijg: wat kost een loonstrook bij jullie kantoor, dan wordt ik even stil en kom ik met een tegenvraag: wat en waar wilt u voor betalen?

Op internet zie je de prijsvechters over elkaar heen buitelen: de één kan nog een scherper prijs geven dan de andere aanbieder. Maar welk product krijg je dan? Natuurlijk u krijgt een loonstrook voor de afgesproken prijs, maar het vak is veel breder.

Kennen deze prijsvechters u bedrijf. Krijgt u de juisten adviezen, of zijn dat dan ineens allemaal betaalde diensten die over de scherpe prijs van de loonstrook afzonderlijk in rekening worden gebracht.

Persoonlijk zie ik de loonstrook als een sluitstuk van onze dienstverlening. Deze moet goed zijn en alle bedragen die daar op staan moeten digitaal te beschikking worden gesteld aan uw personeel. Maar als werkgever moet u ook bijvoorbeeld de cao volgen, u moet aangesloten zijn bij de juiste pensioenverzekeraar, er moet een loonaangifte gedaan worden. U heeft wellicht vraagstukken waar u even over wilt sparren met een deskundige.

We staan naast u, denken en bewegen met u mee, en zorgen voor een goede dienstverlening. Een dienstverlening welke bij u past. En echt, over de prijs van onze complete dienstverlening gaan we graag in gesprek, en ik beloof u: we komen er met elkaar uit.

Martin Schuurman

Schuurman Salarissen en Personeelsdiensten